V. Somerset Maugham ,,Viską sudėjus”

Rašytojo pamąstymų knyga su keliomis biografijos nuotrupomis. Apie asmeninį gyvenimą beveik nieko neatskleidžiama, užtat pilna Maughamo minčių apie kitus dalykus. Man įdomiausia buvo skaityti apie jo paties gausų skaitymą ir meilę knygoms, apie rašytojo karjeros pradžią ir kitas parašytas knygas, apie meną ir menininkus. O jo pamąstymai apie pjeses ir jų rašymą, religiją ir filosofiją jau nebe taip patiko.

Įdedu vieną ištrauką iš knygos:
“...aš su tokiu susijaudinimu pradėdavau žinomą veikalą, su kokiu protingas jaunuolis dalyvauja kriketo varžybose ar jauna panelė eina į šokius. Kartkartėmis žurnalistai, ieškodami medžiagos straipsniui, manęs klausia, koks mano gyvenimo įvykis labiausiai mane sukrėtė. Jeigu nebūčiau jautęs gėdos, būčiau pasakęs, kad tai buvo akimirka, kai pradėjau skaityti Gėtės “Faustą”. Šio jausmo taip niekada ir nepraradau, ir net dabar, kai verčiu pirmuosius knygos puslapius, man venose pradeda pulsuoti kraujas. Man skaitymas yra toks pat poilsis kaip kitiems žmonėms pokalbiai ar lošimas kortomis. Netgi daugiau: tai būtinybė, ir jei aš to nors trumpam netenku, darausi toks irzlus kaip narkomanas, negavęs dozės. Jau verčiau skaityčiau traukinių tvarkaraštį ar katalogą nei visai neskaityčiau. “

katilina

Parašykite komentarą

