John Katzenbach “Kilnus tikslas“

Visi mano pradiniai paaikčiojimai ir ditirambai Katzenbach’ui, išsakyti dar tik įpusėjus knygos skaitymą, lieka galioti. Niekas nepasikeitė iki pat galo, nes įtampa ir tas nuolatinis svarstymas kaltas-nekaltas, geras-negeras žmogus, lieka iki pat istorijos pabaigos. O paaiškėjusi tiesa kažkodėl nenudžiugino. Man iš tos knygos netgi labiau įstrigo ne to pagrindinio nusikaltėlio personažas, o visai kitas blogietis, sėdintis mirtininkų kameroje, su savo bauginančia asmenybe, keistomis, šiurpiomis, bet taikliomis mintimis. Vat jo personažas man iki šiol stovi akyse, tiesiog matau jo veidą, mimikas, atrodo girdžiu jo šaltą ir bejausmį balsą, šiurpų juoką. Labai jau įtikinamai sukurtas psichopato paveikslas. Pasikartosiu, man labai patinka kaip Katzenbach’as rašo, kaip smulkiai išnarplioja savo veikėjų gyvenimus, mąstymą. Man jis vienareikšmiškai geriausias psichologinio detektyvo rašytojų, bent jau geriausias iš tų, kurių kūrybą teko skaityti. Netgi Grange man prieš jį nublanksta. Bet čia matyt labai subjektyvu, nes prilipo man tas Katzenbach’as ir jis JĖGA!

Sielos Sparnai

Reklama

Parašykite komentarą

