Umberto Eco “Rožės vardas“

 Tai religijos, istorijos, filosofijos, simbolikos kupinas romanas, įvilktas į detektyvo rūbą.
Jo autorius Eco – plunksnos meistras, kurią taip įvaldęs , kad skaitant rodos, jog geri kiekvieną žodį. Mane šis rašytojas sužavėjo savo didžiule eurudicija, o kartu ir gebėjimu sudėtingus dalykus pateikti pakankamai suprantamai bei prieinamai ir mažiau išprususiam skaitytojui.
Šis romanas – tai keturioliktame amžiuje gyvenusio vienuolio Adso prisiminimai apie 1327 m. kraupokus nutikimus viename Italijojos Benediktinų vienuolyne, kur jis atsiduria kartu su vienuoliu pranciškonu Viljamu, savo mokytoju. Netrukus vienuolyne prasideda keistos mirtys, kurios vėliau susiejamos su vienuolyno biblioteka. Viljamas su Adsu įsitraukia į paslaptingo žudiko paiešką.
Knygos tematika man labai įdomi, iš dalies galbūt todėl ir mėgavausi šiuo kūriniu. Su dideliu malonumu įsitraukiau į viduramžių labirintus, apgaubtus mistikos ir paslapčių. Aišku, kaip jau buvau minėjusi, tokia knyga reikalauja susikaupimo. Juk joje šitiek daug detalių, terminų, įvykių, faktų ir simbolių. Galbūt pasiėmiau iš jos tik mažą dalelę, bet ir ta dalelė man pačiai pasirodė riebiu kąsniu.
Kaip pats autorius teigia apie pirmąją knygos puslapių šimtinę (kurie, daugelio nuomone, yra labiau varginantys ir nuobodesni) tas šimtas puslapių yra lyg atgaila, ir tas, kas jos neatliks, amžinai liks kalno šlaite nepasiekęs viršūnės. Man ta atgaila, autoriaus skirtas išbandymas pasirodė visai įkandami, pernelyg nenuvargino, tai matyt nesu labai nuodėminga

„Rožės vardas“ – tai labai stipri, gera knyga, palikusi man gilų įspūdį. Laikau ją savo šių metų knyginiu atradimu (žinoma, metai dar tik prasidėję, tikiuosi, kad tų atradimų turėsiu dar ne vieną).

                  ( Ingėnas )

Reklama

2 Komentaras (+add yours?)

  1. Magnė
    Kov 18, 2011 @ 15:13:29

    “Rožės vardą“ esu skaičiusi prieš nemažai metų, buvau sužavėta ta knyga. Labai noriu ją perskaityti dar kartą.

    Atsakyti

  2. la Tulipe
    Kov 18, 2011 @ 15:16:26

    Man ši knyga patiko. Pradžia buvo sunki (na, ten tiesiog man per daug informacijos buvo, nors sužinojau įdomių įdomių faktų), bet vėliau labai įtraukė, o pabaiga abstulbino. Kažkuo primena detektyvą- labai gerą detektyvą.

    Atsakyti

Parašykite komentarą

