Kader Abdolah “Mečetės namai”

Tai autobiografinė knygą, apie autoriaus gyvenimą savoje gimtoje šalyje, iš kurios dėl politinės situacijos jis buvo priverstas bėgti ir prašyti prieglobsčio Olandijoje. Šį knyga lyg atsiprašymas savo paliktų giminaičių, lyg nenumaldomas tėvynės ilgesys.
Pati knyga mums labai vaizdingai pavaizduoja Iraną istorinių įvykių sukūryje, kurie formavo ir kūrė pačią šalį. Vis tik labiau akcentuojama ką tie įvykiai reiškė paprastų žmonių gyvenime, ką jiems teko išgyventi, kiek netekti. Romane minimi tokie istoriniai įvykiai kaip: amerikiečių išsilaipinimas mėnulyje 1969m, šacho valdymo laikotarpis, revoliucija 1979m, šiitų islamistų valdymo laikotarpis (man šis laikotarpis labai priminė Hitlerio ir Stalino valdžios sistemas).
Tai vienos šeimos istorija. Patirti džiaugsmai ir kančios, skaudžios netektys ir praradimai. Graži ir labai graudi istorija.
Nors asmeniškai aš labai nepritariu šiitų musulmonų gyvenimo būdui ir jų mąstymo filosofijai. Dėl to vietomis mane ši knyga labai papiktino.
Tai nėra lengvo turinio, pramoginė knyga, kaip kitos panašios temos knygos. Aš ją gal labiau prilyginčiau ‘Gėlių kraujui’. Kiek gilesnė, turinti vertę.

(Fatimaallaa)

3 Komentaras (+add yours?)

  1. Ingėnas
    Gru 31, 2010 @ 07:37:06

    Galiu pasakyti, kad ši knyga mane tikrai labai nustebino gerąją prasme. Nesitikėjau, kad ji man taip patiks. Tai knyga, kurią, mano manymu, galima drąsiai statyti knygų lentynose šalia “Bėgantis paskui aitvarą”, turbūt – šalia “Gėlių kraujo” (pastarosios dar neskaičiau, bet spėju, kad turėtų būti kažkiek panaši).
    “Mečetės namai” – tai šeimos saga. Tai Irano provincijoje gyvenančios turtingos ir garbingos giminės, kuri tarnauja mečetei (musulmonų maldos namams) istorija. Tiesa, vėliau ta mečetė iš šeimos atimama. Romano siužetas prasideda 1969 m. Knyga prasideda ramiai. Vėliau įtampa pamažu auga, kol pasiekia kuliminaciją. Pasakojimas ritasi per šacho Reza Pahlavio režimo, 1979-ųjų revoliucijos, ajatolos Chomeinio valdymo laikotarpį. Šeimai, kaip ir visam Iranui, tenka daug praradimų. Per vienos šeimos, giminės istoriją perteikiama visos šalies drama. Pasakojimas labai informatyvus, duoda išties nemažai žinių apie šį laikmetį Irane, taip pat – apie Irano bei Irako karą.
    Subtilumo ir grožio knygai suteikė įterpti poezijos stulpeliai, kai kurių tradicijų bei papročių aprašymai (pvz. senelių pastangos keliauti į Meką), pasakojimas apie kilimų audimą.
    Ši knyga – tai grožinės literatūros kūrinys, turinys autobiografinių detalių.
    Tai knyga, kurią rekomenduoju, ir kuria papildysiu 2010 m. perskaitytų geriausių knygų sąrašą.

    Atsakyti

  2. daite
    Kov 19, 2011 @ 12:22:46

    trumpai galiu pasakyti, kad Amirrezvani knyga man labiau patiko (bet skirtingi laikotarpiai, ir gal net skirtingos šalys, jei neklystu, aprašomos, bet man senoviškesnis pasaulis priimtinesnis.)Nepaisant visokių negerumų, knygos pabaiga tikrai gera ir atsvėrė visą knygoje atkleistą skausmą ir neviltį. Gera pabaiga ir mane šiek tiek nuramino

    Atsakyti

  3. Stikliukas
    Bir 24, 2011 @ 12:20:41

    Didelio atsiliepimo nerašysiu, nes kažkaip ir neišeina parašyt…tokia dvipusė knyga- susiskaitė įdomiai, tačiau žinodama, jog ji buvo išrinkta antra geriausia olandiška knyga, vis ieškojau ir knisinėjausi skaitydama- tai kur gi tas cinkelis, lėmęs apdovanojimą. Neradau. Viskas knygoje buvo tikrai įdomu, aprašyta tikrai lakonišku vyrišku stiliumi (man moteriškas kur kas mielesnis, nes aš lyginu su Amirrezvani Gėlių krauju, kuri man fantastiška. tiesa, politinės pastraipos mane erzino, perskaitydavau kas antrą eilutę.
    O šiaip tema- įdomi, šokiruojanti. Kilo daug minčių- niekaip nesugebėjau perprasti, kaip dėl tikėjimo galima atsisakyti savo vaiko, supratau, kad kad ir kaip teigtų kiti šaltiniai, moteris nėra visiška beteisė musulmoniškuose namuose. Iš esmės rekomenduoju paskaityti, tačiau tai nėra kažkuo ypatinga knyga… Vertinau *** iš 5

    Atsakyti

Parašykite komentarą

